Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su "Tartle" slapukų politika. Daugiau informacijos

Vilniaus pilies bokštas

Autorius: Samuelis Rozinas (1926–2006)
Sukūrimo metai:1957
Medžiaga:popierius
Technika:spalvotas linoraižinys
Išmatavimai:41 × 30 cm

Ciklas „Vilnius“, X, 1957.

S. Rozino ciklas „Vilnius“ atspindi dailininko mokyklą: Leningrado grafikos tradicijas, stiprų realistinį piešinį, meistrišką raižyseną, sudėtingą daugiaspalvės linograviūros techniką. S. Rozinas sukūrė gražų ir kartu niūrų, dramatišką Vilniaus vaizdą, tad nežinia, ko dailininko interpretacijoje daugiau – baugios pokarinės Stalino laikotarpio atmosferos ar holokausto tragedijos, nužudytų vilniečių šešėlio, gaubiančio miestą. S. Rozinas rinkosi chrestomatinius senamiesčio objektus: katedrą, Aušros vartus, Šv. Onos bažnyčią, kiemus, siauras gatves, jau pervadintas sovietmečio vardais. Tačiau visi motyvai pavaizduoti rudenį ar žiemą, vakare ar naktį, tamsaus, audringo dangaus, netikėtai praplyštančių debesų fone. Tai miestas be džiaugsmo, net Gedimino kalno bokštas su sovietinės Lietuvos vėliava persmelktas niūrios vėlyvo rudens nuotaikos. Patyręs gniuždančią sovietinę tikrovę, kartu su XX a. 8-ojo dešimtmečio pradžios žydų emigracijos banga S. Rozinas 1973 m. išvyko į Izraelį, gyveno Tel Avive. Kaip ir kitų išeivių, palikusių socializmo „rojų“, jo vardas sovietinėje Lietuvoje buvo užmirštas, o „Vilniaus“ ciklas dingo iš viešosios erdvės, buvo išimtas iš bibliotekų fondų. Šiandien albumas tapo bibliofiline retenybe.

Šaltinis: Valiunas Ellex (iki 2015 m. – LAWIN) meno albumas: VILNIUS. TOPOPHILIA II (2015). Sudarytoja ir tekstų autorė Laima Laučkaitė
Parodos: „Vilnius. Topophilia. Vilniaus vaizdai iš advokatų kontoros "Ellex Valiunas" kolekcijos“, 2017 spalio 5 d. – lapkričio 26 d., Nacionalinė dailės galerija, Vilnius (kuratorė Laima Laučkaitė)