Tarpukario Vilniaus dailininkas Leonas Kosmulskis (1904–1952) siekė interpretuoti garsiąją Šv. Onos bažnyčią netradiciškai, išvengti įprastinių realistinio vaizdavimo štampų. Tad jis išraižė bažnyčios fasadą tarsi viduramžių meistro projektą: plokščias linijinis piešinys, primenantis ankstyvųjų medžio raižinių manierą, be gilumos, fono, trimatės perspektyvos perteikimo. Kontrastingą juodą ir baltą grafinį vaizdą pagyvinantis raudonas įrašas „Sw Anna“ ir dailininko monograma, įkomponuota į kvadratą, panašūs į senovinius antspaudus. Tai Stepono Batoro universiteto auklėtiniams būdingas retrospektyvizmas ir kartu modernus sekimas dailės istorijos pavyzdžiais, šiuolaikiška grafinė senosios architektūros interpretacija.
Šaltinis: advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ meno albumas
VILNIUS. TOPOPHILIA I (2014). Sudarytoja ir tekstų autorė Laima Laučkaitė
Parodos: „Vilnius. Topophilia. Vilniaus vaizdai iš advokatų kontoros "Ellex Valiunas" kolekcijos“,
2017 spalio
5 d. – lapkričio
26 d., Nacionalinė dailės galerija, Vilnius (kuratorė Laima Laučkaitė)