Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su "Tartle" slapukų politika. Daugiau informacijos

Okocimo alaus reklama

Autorius: Vladas Drėma (1910–1995)
Sukūrimo metai:1932
Medžiaga:popierius
Technika:akvarelė, anglis, pieštukas, rašalas, sangvinas, tušas
Išmatavimai:75 × 48 cm
Signatūra:

apačioje kairėje: WD / MARZEC 1932 r., dešinėje: wyk. WI. Dremo.

Unikalus kūrinys – garsaus dailės istoriko studentiškas darbas, sukurtas 1932 m., per pavasario semestrą. Vladui Drėmai (19101995) skirtoje knygoje „Atrasti Vilnių“ (2010) šis plakatas sugretintas su jo bendrakursio Kazimierzo Idczako (19091970) daug grakščiau ir laisviau sukomponuotu to paties Okocimo alaus reklamos projektu (žr. minėtos knygos p. 350351) iš Vilniaus dailės akademijos muziejaus. Palyginimas nėra V. Drėmos naudai, akivaizdu, kad jo stilius susiformavo dar gimnazijoje ir liko paveiktas mokytojo Vytauto Kairiūkščio (18901961) autoriteto. V. Drėmai sunkiai sekėsi pajusti, kur link krypsta Lenkijos grafinis dizainas įsisukus Vakarų vėjams, nors būtų užtekę išsamiau pakamantinėti tą patį K. Idczaką, kuris jau buvo pasimokęs Poznanėje ir nuskynęs keletą premijų už plakatus. Tai dar vienas argumentas, patvirtinantis, kad V. Drėmos apsisprendimas dailės praktiką aukoti dėl dailės istorijos buvo teisingas.

Teksto autorė Giedrė Jankevičiūtė

Šaltinis: Valiunas Ellex (iki 2015 m. – LAWIN) meno albumas: POZUOJANTYS DAIKTAI (2017). Sudarytoja ir tekstų autorė Giedrė Jankevičiūtė