Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su "Tartle" slapukų politika. Daugiau informacijos

Mergaitė su knyga

Autorius: Halina Bobaryko–Modelska (XX a. I pusė)
Sukūrimo metai:iki 1940
Medžiaga:drobė
Technika:aliejus
Išmatavimai:67.50 × 48 cm
Signatūra:

apačioje dešinėje: HBobaryko

Ant žemo medinio suoliuko sėdinčios mergaitės atributai – kamuolys ir paveikslėlių knyga. Du žaislai, padedantys lavinti ir vaiko kūną, ir protą. Tačiau šiuo atveju simbolikos paveiksle nedaug. Tiesiog apskrita kamuolio forma vykusiai sušvelnina kampuotą kompoziciją, suteikdama atsvarą aštrioms suoliuko ir mergaitės galūnių bei šukuosenos formoms, o knyga plastiškai įprasmina mergaitės pozą ir padeda subalansuoti koloritą. Paveikslas yra puikus Stepono Batoro universiteto, o tiksliau Liudomiro Slendzinskio tapybos mokyklos pavyzdys, patvirtinantis glaudų art deco ir neoklasicizmo principų sugyvenimą studentų kūriniuose. Buitiniam žanrui priskirtinas kūrinys perteikia ne tik XX a. ketvirtojo dešimtmečio Vilniaus dailės, bet ir to meto miestiečių išvaizdos madas.

Teksto autorė Giedrė Jankevičiūtė

Kai 1932 m. dėl sunkios sveikatos būklės iš pareigų pasitraukė Ferdinandas Ruščicas ir Dailės fakultetui ėmė vadovauti Liudomiras Slendzinskis, neoklasicistinės tendencijos jame dar labiau sustiprėjo, o patį profesorių netgi ėmė kritikuoti dėl konservatyvių pažiūrų į mokymo procesą. Stepono Batoro universitetas Vilniuje, priešingai nei Kauno meno mokykla, turėjo aukštosios mokyklos statusą, todėl studentams skirti valstybinių stipendijų ir siųsti į užsienį įgyti aukštojo mokslo diplomo meno srityje nebuvo poreikio. Tai viena priežasčių, kodėl Dailės fakultete vyravo lokalios studijos ir dailės tendencijos. Studentams buvo perduodamos dėstytojų meninės pažiūros, susiformavusios pastariesiems studijuojant Peterburge, Krokuvoje, Varšuvoje, keliaujant po kitas Europos šalis.

Teksto autorės Dovilė Barcytė ir Ieva Burbaitė

Šaltinis: advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ meno albumas NE VIEN GROŽIS (2012). Sudarytoja ir tekstų autorė Giedrė Jankevičiūtė, KAUNAS–VILNIUS / 1918–1945 (2021). Sudarytojos ir tekstų autorės Dovilė Barcytė ir Ieva Burbaitė
Parodos: „Ne vien grožis: Moters atvaizdas LAWIN kolekcijoje“, 2012 m. spalio 12 – lapkričio 11 d., Nacionalinė dailės galerija, Vilnius; „1918-1945 / Kaunas-Vilnius“, 2020 rugpjūčio 27 d. – 2021 rugpjūčio 21 d., Lietuvos meno pažinimo centras „Tartle“ (Užupio g. 40, Vilnius). Kuratorės Dovilė Barcytė ir Ieva Burbaitė.  „Moterys menininkės tarpukario Vilniuje: tarp lūkesčių ir galimybių“, 2021 m. gruodžio 15 d. – 2022 m. balandžio 24 d., Vytauto Kasiulio dailės muziejus, Vilnius. Parodos kuratorės Algė Andriulytė ir Ilona Mažeikienė.