Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su "Tartle" slapukų politika. Daugiau informacijos

Kornelija Urbanilė

Autorius: Liudomiras Slendzinskis (1889–1980)
Sukūrimo metai:1976
Medžiaga:fanera
Technika:aliejus
Išmatavimai:80 × 73.50 cm
Signatūra:

viršuje kairėje įrašas: Cornelia Urbanilla // Nie byłam. / Stałam się / Nie jestem / Nie dbam o to // Źyłam w III wie / ku n.[aszej] e.[ry] // 28 lat / 10 mies.[ięcy] / 12 dni / 9 godz.[in] // Malował / Ludomir / Sleńdziński / 1976

Paveikslas, tiksliau įrašas viršuje kairėje, patvirtina, kad dailininkas domėjosi misticizmu ir ezoterika. Liudomiro Slendzinskio (18891980) pavaizduota jauna moteris – romėno Tiberijaus Klaudijaus Vitalio anksti mirusios žmonos, gyvenusios Batnos mieste ar jo apylinkėse III a. pabaigoje, imaginacinis portretas. Dailininkas skrupulingai atkūrė ant jos kapo, rasto Lambiridi vietovėje dabartiniame Alžyre, esančius graikiškus įrašus, kurių vienas nurodo, kad Kornelija Urbanilė pragyveno lygiai 28 metus 10 mėnesių 12 dienų ir 9 valandas, o kitas sako: „Nebuvau, atsiradau, nesu, man tai nerūpi“. Būtent šie tekstai ir mozaikinė kompozicija, vaizduojanti barzdoto gydytojo apžiūrimą nuogą išsekusią moterį, leido tyrinėtojams susieti antkapį (jis saugomas Alžyro nacionaliniame archeologijos muziejuje) su hermetizmo filosofine doktrina, nuo II a. plitusia Šiaurės Afrikoje. Hermetizmo pavadinimas kildinamas nuo Hermio Trismegisto vardo. Šiam mąstytojui priskiriamą veikalą Corpus Hermeticum studijavo viduramžių alchemikai, Renesanso filosofai ir teologai. Visa tai audrino Slendzinskio vaizduotę. Antrojo pasaulinio karo atsiminimuose apie Slendzinskį akcentuojamas jo susidomėjimas astrologija, o antikos ir helenizmo personažai jo kūryboje atsirado jau XX a. trečiajame dešimtmetyje. Nepaisant dailininko polinkio į misticizmą, jo paveikslai išsaugojo aiškią ir harmoningą formą, kaip ir šiuo atveju.

Šaltinis: advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ meno albumas NE VIEN GROŽIS (2012). Sudarytoja ir tekstų autorė Giedrė Jankevičiūtė
Parodos: „Ne vien grožis: Moters atvaizdas LAWIN kolekcijoje“, 2012 m. spalio 12 – lapkričio 11 d., Nacionalinė dailės galerija, Vilnius (kuratorė Giedrė Jankevičiūtė); „Académie de Vilna. Vilniaus piešimo mokykla (18661915)“, 2017 spalio 5 d. – lapkričio 26 d., Nacionalinė dailės galerija, Vilnius (kuratorė Jolanta Širkaitė). Publikuota: Académie de Vilna: Vilniaus piešimo mokykla 1866-1915 / Vilnius drawing school: parodos katalogas, Nacionalinė dailės galerija 2017 m. 4 d. - lapkričio 26 d., sudarytoja Jolanta Širkaitė, Vilnius: Lietuvos kultūros tyrimų institutas, 2017, p. 333.