Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su "Tartle" slapukų politika. Daugiau informacijos

„Kolekcionavęs ir kolekcionuojamas: Kazio Varnelio kūryba iš privačių rinkinių Lietuvoje“ Kazio Varnelio namuose-muziejuje

Gegužės 17 d. Kazio Varnelio namuose-muziejuje atidaryta paroda „Kolekcionavęs ir kolekcionuojamas: Kazio Varnelio kūryba iš privačių rinkinių Lietuvoje“. TARTLE šią parodą papildė 5 kūriniais.
 
Kiek ir kokių Kazio Varnelio darbų gali būti privačiuose rinkiniuose Lietuvoje? Ar kolekcininkas, ketinęs parduoti dailininko tapytą kompoziciją, ją tebeturi? Galbūt įmanoma rasti ankstyvųjų dailininko eksperimentų kauniečių namuose? Ar JAV aukcione parduotas „Mazgas“ pateko į Lietuvą?
 
Kelerius metus nuolat keliami tokie ir panašūs klausimai sudėliojo būsimos parodos vaizdą. Apčiuopus privačių kolekcijų rinkimui tokį svarbų laikinumą, tapo aišku, kad šis aspektas ir taps atspirties tašku K. Varnelio namuose-muziejuje kuriant privačiuose rinkiniuose saugomų jo paveikslų parodos scenografiją.
 
Šioje parodoje atsidūrusi ankstyvoji Varnelio tapyba liudija laipsnišką perėjimą nuo klasikinių kompozicijų prie istorinių temų, taip pat akivaizdžiai parodo dailininkui Kauno meno mokykloje jam dėsčiusio Stasio Ušinsko ir netgi naujojo daiktiškumo (vok. Neue Sachlichkeit) įtaką. Čia eksponuojamos privačiuose rinkiniuose saugomos didelio formato klasikinės optinės kompozicijos sukuria kontrastingą, paties dailininko įrengtos nuolatinės muziejaus ekspozicijos scenografiją primenantį dialogą su mažais ir visai kitokia maniera nutapytais darbais, taip pat rodoma devinto dešimtmečio tapyba. Dauguma kūrinių pristatomi parodų salėje, dalis įsiterpia į kitas namų-muziejaus erdves. Jie, kaip laikini muziejaus svečiai, aiškiai matomi: specialios parodai sugalvotos konstrukcijos leidžia juos pagarbiai įkurdinti salėse ir išskirti iš kitų kūrinių.
 
Ekspoziciją papildo objektai, atskleidžiantys kolekcionavimo fenomeną, žinomus ir dar neištirtus kūrinių migracijos kelius: kartais painius ir mįslingus, kartais tiesius ir aiškius, o kartais nulemtus anekdotiškų nutikimų.
 
Gegužės 17 d. Kazio Varnelio namuose-muziejuje atidaryta paroda „Kolekcionavęs ir kolekcionuojamas: Kazio Varnelio kūryba iš privačių rinkinių Lietuvoje“. TARTLE šią parodą papildė 5 kūriniais.
 
Kiek ir kokių Kazio Varnelio darbų gali būti privačiuose rinkiniuose Lietuvoje? Ar kolekcininkas, ketinęs parduoti dailininko tapytą kompoziciją, ją tebeturi? Galbūt įmanoma rasti ankstyvųjų dailininko eksperimentų kauniečių namuose? Ar JAV aukcione parduotas „Mazgas“ pateko į Lietuvą?
 
Kelerius metus nuolat keliami tokie ir panašūs klausimai sudėliojo būsimos parodos vaizdą. Apčiuopus privačių kolekcijų rinkimui tokį svarbų laikinumą, tapo aišku, kad šis aspektas ir taps atspirties tašku K. Varnelio namuose-muziejuje kuriant privačiuose rinkiniuose saugomų jo paveikslų parodos scenografiją.
 
Šioje parodoje atsidūrusi ankstyvoji Varnelio tapyba liudija laipsnišką perėjimą nuo klasikinių kompozicijų prie istorinių temų, taip pat akivaizdžiai parodo dailininkui Kauno meno mokykloje jam dėsčiusio Stasio Ušinsko ir netgi naujojo daiktiškumo (vok. Neue Sachlichkeit) įtaką. Čia eksponuojamos privačiuose rinkiniuose saugomos didelio formato klasikinės optinės kompozicijos sukuria kontrastingą, paties dailininko įrengtos nuolatinės muziejaus ekspozicijos scenografiją primenantį dialogą su mažais ir visai kitokia maniera nutapytais darbais, taip pat rodoma devinto dešimtmečio tapyba. Dauguma kūrinių pristatomi parodų salėje, dalis įsiterpia į kitas namų-muziejaus erdves. Jie, kaip laikini muziejaus svečiai, aiškiai matomi: specialios parodai sugalvotos konstrukcijos leidžia juos pagarbiai įkurdinti salėse ir išskirti iš kitų kūrinių.
 
Ekspoziciją papildo objektai, atskleidžiantys kolekcionavimo fenomeną, žinomus ir dar neištirtus kūrinių migracijos kelius: kartais painius ir mįslingus, kartais tiesius ir aiškius, o kartais nulemtus anekdotiškų nutikimų.