Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su "Tartle" slapukų politika. Daugiau informacijos

Vilnius

Autorius: Nežinomas autorius (XX a. I p.) (XX a. I p.)
Sukūrimo metai:XX a. pr.
Medžiaga:drobė
Technika:aliejus
Išmatavimai:20 × 31 cm
Signatūra:

signatūros nėra

Nežinomo autoriaus XX a. pradžioje nutapytame Vilniaus peizaže svarbiausias veikėjas yra reljefas – tapybiškos kalvos pačiame miesto centre. Žiūrėjimo taškas pasirinktas nuo Trijų Kryžių kalno papėdės – krūmais apaugusi Vilnios upė skiria smėlėtą kalno skardį nuo Aukštutinės pilies kalno su pilies griuvėsiais ir Gedimino bokštu. Lomoje anapus Neries miesto panorama ištirpsta, blanksta melsvuose toliuose, kaip esminiai orientyrai iškyla baltos barokinės šventovės – Šv. Rapolo bažnyčia centre ir Šv. apaštalų Pilypo ir Jokūbo bažnyčios siluetas kairėje. Toks vaizdas žiūrovo akims atsivėrė prieš šimtą metų, bet šiandien jį užgožia medžių masyvas, paslėpęs kalvų šlaitus. Apibendrintai, plačiais potėpiais nutapytas etiudas, sodri kalvų žaluma, dangumi virstantys kamuoliniai debesys rodo dailininko pastangas perteikti vasariškos dienos nuotaiką Vilniaus kalvose.

Šaltinis: advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ meno albumas VILNIUS. TOPOPHILIA I (2014). Sudarytoja ir tekstų autorė Laima Laučkaitė
Parodos: „Formuojant peizažą”, 2017 birželio 30 d. – rugpjūčio 20 d., Nacionalinė dailės galerija, Vilnius (kuratorė Ona Lozuraitytė); „Vilnius. Topophilia. Vilniaus vaizdai iš advokatų kontoros "Ellex Valiunas" kolekcijos“, 2017 spalio 5 d. – lapkričio 26 d., Nacionalinė dailės galerija, Vilnius (kuratorė Laima Laučkaitė)