Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su "Tartle" slapukų politika. Daugiau informacijos

Aušros vartų gatvė Vilniuje

Autorius: Juozapas Balzukevičius (1866–1915)
Sukūrimo metai:1913
Medžiaga:popierius
Technika:akvarelė
Išmatavimai:66.50 × 53 cm
Signatūra:

apačioje dešinėje: I Bałzukiewicz / Wilno. 1913.

Vilniaus dailininkų Balzukevičių dinastijos atstovas Juozapas Balzukevičius (18661915) užaugo medžio drožėjo Vincento Balzukevičiaus šeimoje. Jaunesnis dailininko brolis Boleslovas tapo skulptoriumi, o sesuo Liucija – tapytoja. Visi jie buvo atsidavę Vilniaus meno palikimo mylėtojai ir puoselėtojai. J. Balzukevičius dailės mokėsi Vilniaus piešimo mokykloje, studijavo Peterburgo dailės akademijoje, už pasiekimus buvo apdovanotas didžiuoju sidabro medaliu. 1897 m. grįžo gyventi į Vilnių, dėstė piešimą Vilniaus mokyklose, dalyvavo parodose. Tapė paveikslus bažnyčioms, portretus, peizažus, miesto architektūros paminklus, jų interjerą, kiemelius. J. Balzukevičiaus Vilniaus vaizdams būdinga Peterburgo realistinė mokykla. Akvarelė Aušros vartų gatvė Vilniuje perteikia gilią gatvės perspektyvą ir jos fone vykstantį įprastinį gyvenimą: devocionalijų kioske prekiauja pardavėja, skuba praeiviai, katalikų kunigas, valstiečiai iš Vilniaus apylinkių, tolumoje prie vartų meldžiasi klūpantys žmonės. Dailininko žvilgsnį patraukė ne maldininkų minios ir stebuklingosios vietos apeigos, o rami Aušros vartų kasdienybė.

Šaltinis: advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ meno albumas VILNIUS. TOPOPHILIA I (2014). Sudarytoja ir tekstų autorė Laima Laučkaitė
Parodos: „Académie de Vilna. Vilniaus piešimo mokykla (18661915)“, 2017 spalio 5 d. – lapkričio 26 d., Nacionalinė dailės galerija, Vilnius (kuratorė Jolanta Širkaitė). Publikuota: Académie de Vilna: Vilniaus piešimo mokykla 1866-1915 / Vilnius drawing school: parodos katalogas, Nacionalinė dailės galerija 2017 m. 4 d. - lapkričio 26 d., sudarytoja Jolanta Širkaitė, Vilnius: Lietuvos kultūros tyrimų institutas, 2017, p. 92.