
Žydų berniukas
Autorius: | Jozefas Budka (1888–1940) |
Grafikas, tapytojas, pedagogas. Gimė 1888 m. Plonske (Varšuvos gubernija), mirė 1940 m. Jeruzalėje. Nuo 1902 m. mokėsi Vilniaus piešimo mokykloje, 1909 m. ten laikė egzaminą piešimo mokytojo pažymėjimui gauti. 1910 m. išvyko į Vokietiją. Berlyne mokėsi grafikos pas Hermanną Strucką, vėliau dėsčiusį Bezalel dailės ir amatų mokykloje Jeruzalėje. 1933 m. ir J. Budka apsigyveno Palestinoje, 1935–40 m. buvo atsinaujinusios Bezalel mokyklos vadovas, dėstė joje grafiką. Kūrė portretus ir kompozicijas iš žydų gyvenimo, vaizdavo vienišas figūras interjeruose. Litografijos ir medžio raižinio technika sukūrė iliustracijų Icchoko Leibušo Pereco, Šolom Aleichemo, Šolemo Ašo ir kt. kūriniams, iliustravo hebrajų ritualinius Velykų tekstus (Passover Haggadah), Bibliją.
Šaltinis: Académie de Vilna: Vilniaus piešimo mokykla 1866-1915 / Vilnius drawing school: parodos katalogas, Nacionalinė dailės galerija 2017 m. 4 d. - lapkričio 26 d., sudarytoja Jolanta Širkaitė, Vilnius: Lietuvos kultūros tyrimų institutas, 2017, p. 110.

Grafikas, tapytojas, pedagogas. Gimė 1888 m. Plonske (Varšuvos gubernija), mirė 1940 m. Jeruzalėje. Nuo 1902 m. mokėsi Vilniaus piešimo mokykloje, 1909 m. ten laikė egzaminą piešimo mokytojo pažymėjimui gauti. 1910 m. išvyko į Vokietiją. Berlyne mokėsi grafikos pas Hermanną Strucką, vėliau dėsčiusį Bezalel dailės ir amatų mokykloje Jeruzalėje. 1933 m. ir J. Budka apsigyveno Palestinoje, 1935–40 m. buvo atsinaujinusios Bezalel mokyklos vadovas, dėstė joje grafiką. Kūrė portretus ir kompozicijas iš žydų gyvenimo, vaizdavo vienišas figūras interjeruose. Litografijos ir medžio raižinio technika sukūrė iliustracijų Icchoko Leibušo Pereco, Šolom Aleichemo, Šolemo Ašo ir kt. kūriniams, iliustravo hebrajų ritualinius Velykų tekstus (Passover Haggadah), Bibliją.
Šaltinis: Académie de Vilna: Vilniaus piešimo mokykla 1866-1915 / Vilnius drawing school: parodos katalogas, Nacionalinė dailės galerija 2017 m. 4 d. - lapkričio 26 d., sudarytoja Jolanta Širkaitė, Vilnius: Lietuvos kultūros tyrimų institutas, 2017, p. 110.