Mūsų svetainėje naudojami slapukai, kad užtikrintume jums teikiamų paslaugų kokybę. Tęsdami naršymą jūs sutinkate su "Tartle" slapukų politika. Daugiau informacijos

Chrizantemos

Autorius: Maksas Bandas (1900–1974)
Sukūrimo metai:1933
Medžiaga:drobė
Technika:aliejus
Išmatavimai:73 × 54 cm
Signatūra:

apačioje kairėje: Max Band 1933

École de Paris ir prancūzų ekspresionizmas. XX a. pradžioje kiekvienas dailininko karjerą pradedantis jaunuolis svajojo nuvykti ir išgarsėti Paryžiuje. Ten emigravęs gausus būrys litvakų ir sudarė École de Paris – Paryžiaus mokyklos branduolį. Į Paryžių litvakų dailininkai atsinešė jidiš kultūrą ir štetlišką pasaulio matymą, kuris, susipindamas su moderniomis to meto meno kryptimis (postimpresionizmu, kubizmu, futurizmu ir fovizmu), suformavo naują dailės kryptį – prancūzų ekspresionizmą. Ši kryptis buvo populiari 19151940 m., o Paryžiaus mokyklai atstovavo apie 60 litvakų ir daugiau nei 150 žydų dailininkų iš visos Europos.

Prancūzų ekspresionizmas į meno pasaulį įnešė gaivių idėjų, naujų motyvų ir plastinių atradimų. Kryptis pasižymi raiškos elegancija ir santūrumu, plokščia forma, emocingu potėpiu, šviesia spalvų palete ir niuansais. Dailininkus domino supantis gyvenimas čia ir dabar: apylinkių peizažai ir miestų skverai, kavinių linksmybės, turgaus šurmulys, karuselių ir cirko spindesys. Jie tapė žmonų ir vaikų portretus, gatvių prostitutes ir nuogas pozuotojas studijose, ant palangės numestus obuolius ir vazose pamerktas gėles.

Teksto autorė Vilma Gradinskaitė

Šaltinis: advokatų kontoros „Ellex Valiunas“ meno albumas POZUOJANTYS DAIKTAI (2017). Sudarytoja ir tekstų autorė Giedrė Jankevičiūtė, LITVAKŲ DAILĖS SAKOS (2023). Sudarytoja ir tekstų autorė Vilma Gradinskaitė